isasjosten.blogg.se

allt eller inget

1:a Milen 2013

Kategori: Allmänt

De senaste dagarna har jag jobbat sent och därför också varit dödligt trött i både knäna och skallen. Imorse kunde jag inte ta mig ur sängen när jag hade tänkt gå upp och runt 10.10-snåret fick jag istället rulla mig ur sängen och åla mig bort till badrummet för att jag hade blivit så himla kissnödig. Vanligtvis studsar jag upp vid åtta men den här morgonen gick det helt enkelt inte. Givetvis fick jag panikbråttom till det Crosstrainingspass jag hade tänkt gå på klockan elva men sen tänkte jag till och kom fram till att 1. Att träna Crosstraining med nytuggadfrukost i magen skulle antagligen innebära nån liten kräkning här och där och det vill man ju helst slippa. 2. Att träna Crosstraining utan frukost i magen skulle antagligen innebära noll-ork och minuskraft och det vill jag ännu hellre slippa. 3. Jag skulle inte ens ha hunnit äta frukost. 4. Att åka kommunalt till Hornstull tar kanske 50 minuter eftersom tvärbanan gått på semester. 5. Att gå till Hornstull tar ungefär exakt en timme. 6. Att cykla dit tar kanske 15 minuter. Om man har en cykel som står i sitt cykelrum och inte i ett cykelrum i Liljeholmen.
 
Så, istället för att lägga krokben för mig själv laddade jag lurarna och gav mig ut på min första milsrunda för det här året. Var tvungen att kolla formen för om jag ska springa milen med sällskap skulle det ju var pinsamt om benen fick för sig att lägga av efter de sex kilometer vi vanligtvis springer. Att jag sprang in i min kompis Pischa häromdagen och bestämde att jag skulle haka på ett långdistanspass i veckan gjorde att jag fick tummen ur röven men jag måste erkänna. De första kilometrarna kändes jäkligt tunga och U-svängarna var väldigt nära ett par gånger, men efter andra kilometern fick jag upp farten och då var det riktigt skönt. Höll en okej fart hela vägen och såhär två timmar, en dusch och ett mellanmål senare är jag jäkligt glad att jag inte vände om. Att dessutom pricka in milsrundan på veckans enda molniga och minst svettiga dag kändes som ett genidrag såhär i efterhand.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se