isasjosten.blogg.se

allt eller inget

roomservice

Kategori: Allmänt

Om ni undrar var jag har hållit hus den senaste veckan är det varken på gymmet eller på krogen. Inte hemma heller för den delen för den senaste veckan har jag haft fullt upp med mitt första lägenhetsprojekt. En kompis behövde akut hjälp med en lägenhetsmakeover, och eftersom jag ändå har sommarlov tyckte jag det kunde vara roligt att leka Lulu Carter för en stund. Att leka Roomservice skulle kunna vara skitkul om man hade ett kreditkort utan gräns, en bil modell större och körkort också för den delen. En Johnny och Mattias med snickarbyxor är också att föredra, men det hade vi i och för sig, i form av en superduo i en något yngre och snyggare version och utan deras hjälp hade det aldrig blivit klart igår (tack igen Martin och Nils). Dessvärre fick vi klara resten utan både bil och karlar och veckan har därför till stor del bestått av shoppande, kånkande, skruvande och en jävla massa svordomar. Att bära en 100-kilos soffa upp till femte våningen är inte att rekommendera om vi säger så. Trots det har det varit jättekul och igårkväll, dag 7, när jag vaknade upp ur inredningstransen kunde jag inte riktigt fatta vad det var vi hade åstadkommit. Inrett en lägenhet från grunden på 7 dagar, utan bil, och utan att det blev allt för dyrt. Jag är jättenöjd och jätteglad och tänker att det är ju fantastiskt att människor får betalt för att göra sånt här som är så roligt.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se