isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Semester

Kategori: Allmänt

Jag har det bra. Väldigt bra. Idag har mormor visat mig huset där hon föddes och berättat historier från sin barndom, fast IRL typ. Sen har jag bränt mig i solen och spelat plupp med mina kusiner. Däremot kan jag inte för mitt livs fulla muggar förstå hur alla människor i detta land kan se ut som bowlingkäglor utan substans för det finns verkligen inget att äta här. Till frukost finns det sillspad med cornflakes. Om man har tur hittar man ett grågrönt ägg. Men det kanske är just därför, om jag tänker efter för det enda man mättar magen med är chips och öl och om jag tittar riktigt noga i spegeln börjar jag själv likna en kägla, eller en halv iallafall. Längtar hem nu, och som tur är åker vi hem imorgon. Förhoppningsvis ser jag ut som jag ska om någon vecka eller så för såhär kan det inte fortsätta. Bilderna nedan är på den solnedgång som syns från balkongen precis just nu och på min pappa som inte kan slita sig från guran.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se