isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Supersöndag

Kategori: Allmänt

Igår hade jag en sån där supersöndag när man mest går runt att myser och tycker att livet är behagligt. Kan ha varit för att det enda jag gjorde var att äta massa mat och såsa runt som en sysslolös tonåring men när jag tänker efter så gjorde jag faktiskt massa bra saker. Dagen började med en inte alls så såsig Crosstraining i Hornstull med världens starkaste instruktörs-Elin och jag måste erkänna att jag var lite nervös innan att jag inte skulle hänga med och lägga mig och dö i min egen svett någonstans i ett hörn. Så nervös att svetten rann redan innan passet hade börjat, men skam den som ger sig och även om det var nära ett par gånger tog vi oss igenom passet som en vinnande svettduo för om man skulle kunna tävla i svettmängd så skulle vi båda fått guldmedalj igår, medan resten av prispallen hade förblivit tom. Ni vet att synonymen till svett är "ta i ordentligt", och just det, ett plus ett är två också. Just saying.
Efter passet klockade jag det åskoväder som skulle komma och bestämde att sätta timern på "när jag hunnit hem", så lagom till att jag satte nyckeln i låset kom den första knallen och jag blundade och log för är det något som jag tycker är lika mysigt som att krypa ner i nytvättade lakan är det att vara inne när det åskar. Med 467 värmeljus tända och spöregn utanför kändes det helt plötsligt hur härligt som helst att skura lister, skrubba badrum och torka ur köksskåp och lagom till jag var klar sprack himlen upp i ett brett leende och då kände jag att det var dags att gå ut igen eftersom jag får tvångstankar och ångest av att stanna inne när solen skiner.
Passade på att träffa en kompis och efter en äckligt god glass på Chillbox i liljeholmen (en såndär yoghurtglassaffär där man drar i spakarna själv), en kaffe och en kortprommis var jag tvungen att gå till jobbet, och jag vet inte om det var för att det var söndag, eller om det blivit trendigt med lyckopiller i kransen men fy satan vad härligt det var att jobba igår. Alla var så glada, trevliga, lugna och om det skulle finnas en manual för perfekta restauranggäster skulle våra gäster hamnat där i allihopa. Att jag dessutom fick både cesarsallad och saffransrisotto för att jag inte kunde välja OCH glass med hjortron till efterrätt gjorde mig barnsligt lycklig och när jag klev ur Daniels bil på min gata var jag bara tvungen att säga: "Vilken mysig söndag vi har haft". "Jag vet" sa han och efter kände jag att sådär kan man ju inte säga men sen tänkte jag att jo det kan man visst för det har jag faktiskt haft. Så där fick ni världens onödigaste utläggning om en söndag i mitt liv men vad ska man säga. Har tiden för jag tvättar. Hörs!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se