isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Life is good

Kategori: Allmänt

Jag tänker ganska mycket och här om kvällen satt jag och funderade över livet och kom fram till att dagarna har känts ganska så härliga på sistone. Det är som att vinden har vänt och jag kom på mig själv med att rannsaka år 2006 (sju år sedan) för att försöka komma ihåg om jag krossat någon spegel, men det enda jag kunde komma på var en taklampa jag råkade sparka en stövel på och möjligen några tallrikar som jag slängt i väggen under de vredesutbrott jag kunde få på mina föräldrar i tonåren. Sen kom jag på att det är sommar, och eftersom sommaren är det bästa jag vet är det inte så konstigt att livet känns bra just nu.
Idag har alltså också varit en rätt härlig dag. Jag har pluggat, tittat på studenter och ätit wasabisallad på bryggan med en kompis, hunnit förbi mina föräldrar en sväng, varit på BodyCombat och Grit Strenght i Telefonplan med världens starkaste instruktörs-Elin. Det var förövrigt en väldigt trevlig kombo, men eftersom jag har ett balanshandikapp och lider av en kraftig höger/vänster-dyslexi var jag tvungen att gömma mig bakom Elin på combaten eftersom hon är så himla bra på det där (bodycombat alltså).
Efter dubbelpasset passade jag på att möta mina kompisar som satt och käkade i min kompis brors thaikiosk i Aspudden för jag kände att thaimat var precis vad jag behövde eftersom benen höll på att skaka sönder och energinivån hade landat på minus 400 ungefär. Jag tror inte bara det var benen som var slut efter dubbelpasset och efter att ha haft grova problem med att uttala namnet Karolina (blev kalorina hur jag än försökte) samt efter att ha frågat min kompis Rebecka om jag hade snor i hela arslet kände jag att det var dags att börja gå hemåt, och även om jag låg två meter bakom hela vägen hem med elefantben som fick Liljeholmsbron att skaka var det en himla mysig kvällspromenad. Och just det. Eftersom jag är rädd att jinxa säger vi såhär. Livet suger. Satan är gud och leverbiff är min favoritmat. Godnatt världen.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se