isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Kvalitetstidsvecka

Kategori: Allmänt

Jag har gått in i semestermode. Det är konstigt det där för även om jag jobbat och inte alls haft några halvdagar, ledig-dagar eller klämdagar och allt vad det heter har jag aldrig känt mig så ledig som den här veckan. Bortsett från att jag sovit alldeles för lite och har lite småont i knäna efter ha sprungit upp och ner på en uteservering typ 5834 gånger kan jag inte minnas en vecka när jag senast lyckades klämma in så mycket kvalitetstid som just denna.
 
Kvalitetstid skulle kunna innebära mys i hammocken, hinka rödpang på kvällarna, bada fotbad och lyssna på klassisk musik, men sånt är jag alldeles för rastlös för. Att äta lagad mat istället för microgröt eller mackor så snabbt att man inte hunnit svälja innan man sprungit in i duschen är kvalitetstid i viss mån. Att sova i solen är kvalitetstid. Att hänga med sina kompisar är kvalitetstid delux, och att hinna träna, gärna utomhus är hur fantastiskt som helst. Att dessutom ha tid att kombinera de här grejerna ihop är ren magi och det är precis det jag lyckats med den här veckan. Dunder, som vår stammis Richard brukar säga. Vi hörs!
 
 
Den grimaserande tjejen i genusposition är min världsbästa kusin.
Hon åker tyvärr bort i en månad och det tycker jag är jättetrist men det kommer gå fort.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se