isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Tjena regnet

Kategori: Allmänt

Sedan några måndagar tillbaka har jag och Elin dragit en liten löprunda innan måndagspumpen och idag var inget undantag. Tredje gången gillt och precis som jag förutspått skulle det lossna idag. Något vi dock inte förutspått var det rekordregn som bestämde sig att skölja ner över oss precis när vi hade bestämt oss för att springa. Inte mig emot, jag gillar att springa i regnet, och jag tror att skyfallet fick oss att pinna på lite snabbare än vanligt för så snabbt som vi sprang idag har vi aldrig sprungit - eller ja, inte de två tidigare måndagarna iallafall. Som farbror Melker hade sagt finns det inget dåligt väder, bara dåliga kläder och dagen till ära valde vi givetvis svart eftersom vitt hade fått vilken söderkis som helst att tro att någon anordnat ett wet t-shirtlopp runt Långholmen med endast två deltagare, och det hade ju varit lite pinsamt att flasha tuttarna ofrivilligt. Visserligen var vi nästan ensamma i spåret. Tre glada löpare hann vi möta under de 6,3 km vi sprang. Satan, man är nästan hurtig...
Nu ska jag hoppa ner i min nybäddade säng i min nystädade lägenhet i mina nytvättade pyamasbyxor och titta på Biggest Looser-finalen. Livet när det är som bäst. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se