isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Vilodag because I need it

Kategori: Allmänt

Lika mycket som jag ibland inbillar mig att jag har en kropp som klarar av precis hur mycket fysisk aktivitet som helst vet jag hur viktigt det är att vila en stund emellanåt för att ge kroppen en chans att pusta ut och hämta ny kraft. På samma sätt vet jag hur viktigt det är att äta bra grejer både innan, emellan och efter träningspassen. Trots det är jag den sämsta att följa hälsosamma råd om hur och när man ska vila och äta och allt vad det är. Det verkar krångligt och jag äter hellre det jag är sugen på när jag är sugen på det och vilar hellre när jag känner mig sliten. Kroppen är sin egen husläkare och lyssnar man bara på den ordentligt så vet man hur man ska göra.

Med detta sagt tar jag vilodag idag. Visserligen ska jag jobba, men med normalpuls. Och just det. Jag ska äta glass också.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se