isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Att rensa

Kategori: Allmänt

Jag tycker att det är väldigt viktigt att rensa upp lite då och då. Har man saker i sitt liv som inte tillför något så ska man inte vara rädd för att göra sig av med eländet. Ändå är det så himla enkelt att bara låta det vara. Har man saker i sitt liv som tvärtom, faktiskt tillför något blir valet ganska enkelt. Tillför det något bra? Behåll det och värna om det. Tillför det något dåligt? Stampa på det, spotta på det eller droppa det bara i papperskorgen om du inte känner för att vara så brutal.
 
Under 2012 har jag rensat en hel del. Bort med det dåliga och in med det bra. Jag har släppt människor, slängt skräp, skänkt bort kläder, raderat dåliga minnen, fimpat, och försökt att förändra ovanor. Senast inatt bestämde jag mig för att fimpa mitt jobb. Och det gjorde jag. Och vet ni. Det känns så himla skönt.
 
Redo för 2013. 
 
Ikväll ska jag dricka starkglögg med fina vänner och vaka in julafton. Men först har jag typ fjorton miljarder tryfflar att rulla.
 
God jul på er!
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se