isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Den där julmusten

Kategori: Allmänt

Det är något visst med den där drycken alltså. Om man tänker efter smakar den ju ungefär som om någon finurlig ölbryggare har lyckats komma över coca-colas slaggprodukter och bryggt om dessa i en odiskad öltunna, men jag måste erkänna det. Jag är fast. Hands up och you had me at hello liksom. 
Jag vågar inte tänka på hur många liter som runnit igenom min kropp hittills denna jul, och inte heller hur många hundra kronor som gått åt till julmust istället för något välgörande ändamål. Fy skäms känner jag nu. Skämdes gjorde jag redan nyss när min bästis frågade om jag börjat hetsdricka julmust. Det kändes inte alls bra det där och med tanke på att jag är född med södermalms mest olycksdrabbade munhåla borde jag tänka en gång extra.
 
Men vet ni vad. Det är vad som äts och dricks mellan nyår och jul som räknas, inte vad som dricks mellan jul och nyår, och eftersom att min definition av jul sträcker sig mellan 1 december och 15 Januari någonstans tänker jag fortsätta dricka julmust. Så mycket jag vill. Slänger med håret och säger som i Loréalreklamen. Because I'm worth it.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se