isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Att möta sina rädslor (light version)

Kategori: Allmänt

För er som precis som jag är födda med noll dansgener och kan liknas vid ett skräckslaget skitnödigt rådjur så fort någon nämner ordet koreografi vet ni precis hur det känns. Man är livrädd. Mest för att man vet att man koncentrerar sig så mycket att det blir kortslutning någonstans däruppe och plötsligt står man där lamslagen och har glömt bort helt i vilken värld man lever i.
Därför ska jag idag utmana min rädsla och gå på ett danspass. Eller danspass är det väl inte, men en hel del koreografi skall finnas med. Det är Step jag pratar om, eller Power Step vilket dessutom innehåller styrka och det är väl ungefär till den nivån jag kan gå med på att sträcka mig just nu iallafall. Men jag ska erkänna att jag är duktigt nervös, gillar ju inte att göra fel men idag är jag inställd på att göra bort mig och det kan jag tänka mig att leva med.
 
Återkommer efter 18.00. Önska mig lycka till.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se