isasjosten.blogg.se

allt eller inget

En 17-årings visa ord

Kategori: Allmänt

Imorse hände något märkligt. Eller kanske inte så märkligt om man heter Isa Sjösten, jag skulle nog snarare klassa det som något väldigt typiskt för det är liksom meningen att den här sortens saker ska hända mig.

Min mamma är lite nyfiken på den här bloggen och hade tänkt att hon lagom till morgonteét skulle få sig lite skönlitterär läsning och kanske även ett fniss om hon hade tur. Jag hade nämligen berättat att jag skrivit ett inlägg till henne, på hennes födelsedag.

Eftersom att mamma inte lagt adressen på minnet googlade hon snabbt upp mig i hopp om att hitta bloggen. Givetvis gjorde hon det, problemet var bara att det hon hittade var fel blogg.

Visserligen tillhörde bloggen en tjej som hette Isa, mätte en tvärhand hög och råkade ha en bästa vän som hette Josefin, men den här tjejen var 17 år och hade i denna blogg skrivit ett enda inlägg. Inlägget var i sin tur riktat mot tjejen i frågans mamma, och det hade väl inte tillhört kategorin ”kärleksfullt” om man säger så.

Min spontana reaktion var att brista ut i skratt när mamma imorse skickade länken till bloggen till mig via sms. Har jag skrivit det där? Har jag någonsin uttryckt mig på det sättet? Herregud - vad jag känner mig gammal, och oj vad jag måste varit arg var tankar som korsades i hjärnan.

Dessvärre ser inte min kära mor ironin i det hela och tog detta väldigt personligt, så här, lilla mamma kommer en hälsning till dig.

Jag har varit skitarg på dig, många gånger, och jag vet att du har varit minst lika arg på mig. Och om jag aldrig skulle varit arg på dig, då skulle du inte gjort ditt fulla jobb som förälder. Men mamma, det var då och nu är nu. Jag älskar dig högt, och skulle inte vilja byta dig mot någon annan mamma i världen.

Mvh Isa, 25 år gammal om 69 dagar. Visserligen fortfarande en tvärhand hög och med en bästa vän som heter Josefin.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se