isasjosten.blogg.se

allt eller inget

En sån dag

Kategori: Allmänt

Slutkörd som en gammal Mazda kom jag hem från träningen som visserligen i sig var energigivande och superhärlig, la mig raklång i soffan och blundade och bad ända ut i tåspetsarna att den nakne kocken skulle göra entré i mitt kök och svänga ihop nåt smarrigt och näringsriktigt för jag hade varken ork eller ingredienser hemma och ni vet väl hur viktigt det är att äta bra när man tränar mycket?
Slog snabbt upp ögonen och insåg att skulle det bli någon form av bukfylla skulle jag behöva laga den på egen hand. På vad var en jäkligt bra fråga men gick lite efter uttrycket koka soppa på en spik ni vet, och öppnade kylen och möttes av i princip ingenting förutom en herrans massa sötpotatis. Sötpotatis får det bli tänkte jag och om 1 + 1 = 2 borde sötpotatis + vatten vara sötpotatissoppa ungefär. Men säger det till er nu! Gör inte sötpotatissoppa för sötpotatis är, just ja, SÖT och soppa som smakar sött är ungefär en lika gedigen smakkombo som vanilj blandat med ketchup. Det kittlade inte smaklökarna om man säger så. Där stog jag och såg moloken ut och tänkte happ det blir ingen middag till mig så slängde in en lussebulle i micron.
När bullen skulle ut tog jag ett stadigt grepp om bullen med båda händerna och den var så satans varm att jag gav ifrån mig ett chockerat aoooojjj och av ren reflex tryckte upp bullen i munnen varifrån den studsade ut och ner på golvet givetvis. Så här sitter jag med brännblåsor på båda tummarna och underläppen, och med tre pepparkakor i magen. Tänk så tokigt det kan bli.
Men vet ni vad man gör då. Då tar man på sig sina gladaste strumpor, tänder några ljus och tänker på något annat. Det ordnar sig alltid ni vet.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se