isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Glöm inte att lyssna på lilla magen

Kategori: Allmänt

Imorse när jag kokade morgongröten och intog soffläge kände jag att något inte var som det skulle. Halsen gjorde lite ont, men bara lite. Kände mig varm och svettig men febertermometern visade på 36° C, vilket innebär att jag typ har minusfeber. Kroppen kändes typ som tuggummi som passerat bäst-före-datum för längesen – seg och stel på samma gång. Tänkte att lite kaffe och första avsnittet på julkalendern (överfett att det är Mysteriet på Greveholm) skulle göra susen men när kvarten hade gått kände jag mig fortfarande helskum.

De här med att befinna sig i det tveksamma tillståndet mellan frisk och sjuk är ungefär lika roligt som jag tycker att det är att se ”På spåret” en lördagskväll eller läsa bibeln – med andra ord skittråkigt. Beslutsångesten är total. Ska jag åka med till gymmet? Kommer jag kunna träna imorgon då eller kommer jag att isåfall garanterat färdas till det berömda sjuktillståndet som förövrigt verkar ha hamnat på nån sorts inne-lista på sistone.

Men vet ni vad man gör då? Då lyssnar man på magen, för vet ni, magen har nästan alltid rätt och om det var så att Gud fördelade människans förnuftighetsdos på olika kroppsdelar så är jag övertygad om att magen vann majoriteten.

Idag säger min mage till mig att jag nog borde vila, åtminstone från ett aptungt styrkepass med min killkompis, och den hatkärleken man kände till sin mamma när man var liten och inte fick gå till fotbollsträningen för att man hade feber känner väl ungefär jag till min mage nu.

Men, det är dags att bli vuxen, och låta magen bestämma för i dagsläget är hon (Nej min mage heter inte hen, det är en hon) betydligt mer förnuftig än vad jag är, och känner jag mig själv rätt kommer jag garanterat att hitta på andra saker att sysselsätta mig en vinterlördag som denna.

 
 
 
 
Mig i ett nötskal

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se