isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Geisha Dark

Kategori: Allmänt

Igår när vi sprang runt på ICA kom vi över den här lilla saken, och eftersom att vi älskar Geisha och eftersom mörk choklad tydligen är nyttigt så var vi absolut tvungna att provsmaka. Provsmakningen togs på yttersta allvar och jag blundade till och med för att försäkra mig om att vara opartisk. Den första smakupplevelsen var synonym med tysk femkronorschoklad, det vill säga smakade billigt, men när jag började tugga uppenbarade sig den bekanta och bedövande Geishasmaken hypnotiserade bort mina tidigare tankar. När jag svalde var förvirringen ett faktum och jag kunde inte riktigt bestämma mig för om den var god eller äcklig. Något jag kunde bestämma mig för var ändå att jag hellre köper den vanliga Geishan nästa gång, och att sannolikheten för att den här varianten hamnar i min kundkorg i framtiden kommer att vara ungefär 3 på 100 (om jag skulle råka bli ännu mer blind och råka ta fel alltså). Sammanfattningsvis ger vi Geisha Dark 2 av 5 toasts, och som Linus och Judas hade sagt: "den duger i krig".
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se