isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Se upp för fartdårarna

Kategori: Allmänt

Hade den här dagen varit en Volvo hade den garanterat fått böter för fortkörning för fasen vad den har gått undan. Hann knappt blinka imorse innan BC-passet var avklarat och idag mina vänner slog jag nog svettrekord. Kunde inte ens se på slutet för en massiv flod från hårfästet letade sig ner i pupillen nånstans mellan sjätte och sjunde låten. Men jag har hört att ju mer vältränad man är desto mer svettas man och om det stämmer får det ändå ses som ett bra betyg.
 
Hem svejs och turboduscha och kasta i mig nån trött burk tonfisk och lite wokgrönsaker för att ila in till stan igen och hinna med det plugg som mest börjat kännas som ett onödigt ont och klockan hann bli 15.45 innan jag satt på bibblan med boken uppfälld och facebook på sidan av. Himla svårt att fokusera på en sak ibland.
 
Eftermiddagen fortsatte i fortkörningsgudens tecken och jag och Jossan åt en turbomiddag på turbosnabbmatstället Icha Icha i Moodgallerian och jag kan faktiskt rekommendera stället om man är on the go och inte har speciellt överflödigt med tid. Snabbt (tog 33 sekunder att få maten - snabbare än McDonald's alltså), gott och nyttigt. Vad jag mindre kan rekommendera är den påföljden man får på köpet i form av massiva gasexplosioner som uppenbarar sig på alla möjliga sätt efteråt. Att prata med en person man inte är 100%-igt bekväm med kan man alltså fetglömma under de närmsta 3 timmarna efter matintagstillfället eftersom att man gör bäst i att hålla munnen stängd i den mån det går.
 
Efter expressmiddagen gick vi på seminarium med Charlie Söderberg, lyxfällankillen ni vet, för att bli lite smartare och plocka lite vuxenpoäng. Himla klyftig kille det där. Fascinerande med dutkiga talare tycker jag och det var Charlie Söderberg, minst sagt.
 
Därför avslutar jag med att säga som de inte så klyftiga Telianerna brukar säga:
 
-Glöm inte att äta gul snö, det kan vara Redbull vodka.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se