isasjosten.blogg.se

allt eller inget

små saker

Kategori: Allmänt

Vaknade inatt av att snortrollet knackade mig i pannan och sa "nu eru inte så tuff längre din tönt" ungefär så var tvungen att pinna ner till apoteket nyss för att införskaffa mig diverse prylar inför eventuell matchstart (sjuk vs frisk) och eftersom att jag har bestämt mig för att vinna är det all in som gäller. Esperitox, Mucoangin, Renässans+, Röd solhatt och självklart Kan Jang fick följa med från apoteket och jag var inte glad över att vara 700 spänn fattigare på grund av några jävla bacillusker men som sagt, har inget val denna gång och kan 700 pix rädda följande vecka från att falliera är det helt klart värt det.
 
Nu till det märkliga. När jag gick där och kände mig allmänt eländig stannade en kille upp mig utanför ICA. "Vill du ha en lussebulle" sa han bara. Bara sådär. Givetvis ville jag det och med ens kändes stegen hem mycket lättare. Vem bjuder på en lussebulle bara sådär? Antingen måste han ha tyckt att jag såg hemskt blek ut eller så är det nåt lurt med den där bullen men det skiter jag i för jag blev så glad och jag hoppas på att han helt enkelt kände för att vara lite snäll såhär på julkvisten. Så tack till killen i 25-årsåldern som stog utanför ICA Årstatorg för ca 30 min sen. Det är de små sakerna som gör det.
 

Kommentarer

  • Agnes säger:

    Krya på dig fina kusin! Gud vad gott med lussebulle, jag har helt glömt bort denna saftiga saffrans kryddade bakelse. Inspirerade inlägg. Kanske blir en vandring till ICA för att köpa en eller två lussebullar. Håller så klart tummarna för att det ska stå en kille vid mitt ICA och dela ut lussebullar!

    Må gott!

    Svar: puss gulle-agnes!!
    isasjosten.blogg.se

    2012-12-14 | 12:31:05

Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se