isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Powersmoothie Vol 1

Kategori: Allmänt

Jag älskar måndagar, till skillnad från många andra. Känns som en nystart på nåt sätt, och den här måndagen vaknade jag tack och lov upp PIGG! Känner mig nyförlöst och firade detta med en morgonpromenad till Liljeholmen följt av lite intervaller. Hann morsa på mina favoritgummor vid Liljeholmskajen med men satan vad de såg ut att frysa.
 
 

När jag kom hem från gymmet vart jag lite sugen på att testa att göra en smoothie, och eftersom att jag har hört att grönt är inne valde jag ingredienser som mango, bladspenat och banan. I med lite sojamjölk och några isbitar och sen har vi en killer-smoothie tänkte jag men något hände på vägen. Mina fingrar kunde inte hejda sig och promenerade mot min vilja över diskbänken och ner i frysfacket och fiskade upp några hallon. I med lite Fun light för att balansera ut drinken och… hoppsan.

Jag hade för mig att jag är en hyfsat erfaren bartender men det måste varit något jag drömt.

Jag hade även för mig min mamma är bildlärare och att jag ska ha haft någon form av estetik i generna, men att grönt plus rött är grått, det hade jag totalt förträngt.

Så, istället för en grön, hipp friskussmoothie blev det ett glas kattkräks ungefär. Varje dag lär man sig något nytt, och vet ni. Det blev skitgott.

 

 

Förmiddagens 3 lärdomar

- Grönt plus rött är grått. Grått klär kläder men inte mat.

- Packa ner träningsstrumpor i träningsväskan. Att springa ett milslångt intervallpass i raggsockor inomhus är    alltså inte att rekommendera.

- Malou von Sivers stylist måste fått vinterkräksjukan eller något, för vikarien måste vara någon slags cirkusartist.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se