isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Svettduell delux

Kategori: Allmänt

Varje tisdagskväll tränar jag och Nisse crosstraining i Marievik. Crosstraining är ett sorts cirkelträningspass som skulle kunna liknas vid skolgymnastik upphöjt i sjutusen. Det är en rödhårig tjej som heter Mimmi som håller i passet. Mimmi är fullkomligt galen och livsfarlig och det är precis det vi gillar med henne. När man minst anar det är hon framme med hela sin kroppsvikt och pressar ur de där sista krafterna som egentligen inte finns samtidigt som hon hånskrattar så att man vill smälla närmsta granne på käften och det är just så en gympafröken delux ska vara. Dessa pass genererar i sin tur obscena svettmängder så dagen till ära valde jag och min vapendragare grå t-shirts för att tävla i en svettduell.
Jag hade dessvärre inte så mycket att komma med idag, jag vet inte vad det beror på men jag måste ha kissat för mycket eller druckit för lite för även om jag stundtals höll på att avlida var det liksom saharaöken i armhålorna.  1 - 0 till Nisse med andra ord, men kampen fortsätter och nästa gång är det jag som drar med honom på GRIT och visar hur man svettas på riktigt.
 
 
1 - 0 till Nisse

Kommentarer

  • Daniel säger:

    Ser fram mitt nästa pass 😃

    Svar: GRIT cardio efter nyår!! då blir det dubbelpass på måndagarna ;) först pump sen grit. det du ;)
    isasjosten.blogg.se

    2012-12-13 | 22:08:55

Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se