isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Tredje världskriget

Kategori: Allmänt

Förvarnar redan nu om att underhållningsnivån på detta inlägg kommer vara ungefär lika hög som Antikrundan på SVT. Jag vet inte vad som händer men det måste vara tredje världskriget som valt att använda mitt ansikte som slagfält. Jag har fått bomber i bokstavligt talat hela ansiktet, nu snackar vi alltså inga småkvisslor som jag klagar över utan mina kinder, min panna och min haka har förvandlats till ett koncentrerat minfält. Jag har vanligtvis en hyfsat problemfri hy (skallar huvudet i trägolvet hårt tre gånger) men just denna vecka verkar detta faktum ha tagit semester lika mycket som jag hade tänkt göra.
Jag har försökt med allt. Masserat in bikarbonat i hela ansiktet, bränt mig i ett av Stockholms förmodligen farligaste solarier och druckit hinkvis med vatten. Inget verkar funka.
Där har ni förklaringen till varför jag går i exil i en vecka. Hänga med människor jag känner mig bekväm med att blotta mitt orangutangarsel till ansikte för, detoxa och kanske svettas ut skiten på gymmet får bli kommande veckas huvudaktiviteter. Choklad och alkohol är att fetglömma (inga mellandagsfyllor eller efterätning av julgodiset med andra ord). Detta är lite tråkigt eftersom att jag är ledig under mellandagarna ungefär lika ofta som drottning Silvia åker tunnelbana, men jag ser det som ett tecken. Det är i och för sig en himlans tur att jag är ledig eftersom att jag hade skrämt bort hela Stockholms partyelit genom min uppenbarelse i baren ikväll. Tänk vad mycket man bryr sig om sina medmänniskor. Ha en fin kväll vänner!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se