isasjosten.blogg.se

allt eller inget

av med bloggoskulden..Aj

Kategori: Allmänt

 

 

Vem är jag? Jag är en 24-årig tjej som har svårt att göra ingenting och gillar att göra alldeles för mycket, helst så att jag inte hinner med mig själv. Eller helst och helst, det blir oftast så. Höstens projekt har varit att bli duktig på att spela på min gitarr som jag köpte för två månader sedan. Då var jag skitdålig. Min pappa som kanske från början var den som ville att jag skulle började nog ångra sig när jag satte igång med mitt plonkande men nu måste jag säga att jag gjort stora framsteg, och det tycker faktiskt han också.

Eftersom att jag börjat få ordning på det där med gitarren är nästa projekt att lura fram två riktiga discopuffar (biceps), kanske i kombination med ett litet fyrpack på den där lilla magen så att jag orkar lyfta ännu tyngre karlar (Ja, jag kan bära en man på 85 kg på ryggen trots att jag själv väger 30 mjölkpaket mindre). Sju träningspass i veckan har jag räknat ut att det krävs, men där har vi också mig i ett nötskal. För mig finns inget lilla landet lagom. I min värld är det allt eller inget som gäller.

Annars pluggar jag på Handelshögskolan och blandar drinkar sedan sex år tillbaka. För tillfället hittar ni mig på Collage, eller gör inte det förresten. Jag är nämligen inte speciellt trevlig när jag jobbar. Men när jag är ledig är jag jättesnäll. Vissa tycker kanske att jag är för snäll till och med men det är en definitionsfråga.

Jag växte upp på Södermalm med mina två föräldrar som träffades på ett ytterst märkligt sätt, men det tar vi en annan gång. Senare i livet fick jag två syskon. En lillebror och en lillasyster. Dom är dock tonåringar idag, båda två. 

Resten tar vi en annan gång, eller... ni lär märka ;)

God natt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se