isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Bananpannkaka

Kategori: Allmänt

Ibland när jag ställer mig i köket på morgonen känner jag bara näeeej inte gröt igen (fast att jag älskar gröt) och för att inte föräta sig på nåt som är så smart och lättlagat och bra för magen så ska man variera sig nån gång då och då och för att fira att snön har kommit lagade jag en bananpannkaka imorse. Superenkelt det med. Det enda sugiga med bananpannkakan är att man måste diska både bunke och stekpanna OCH tallriken. Men jag älskar ju att diska.

Du behöver:
En banan per skaft
Äggvita
Sukrin
Pålägg efter smak (ja kaviar går oxå bra)

Mixa banan och äggvita, ha i lite sukrin (valfritt). Lägg i stekpanna med lite fett i, stek på lagom värme på båda sidor, bre på pålägg och ät om du känner för det.
Jag hade keso och kanel på och måste erkänna den ser jävligt trist ut men hade varken bär eller julpynt att dekorera med.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se