isasjosten.blogg.se

allt eller inget

BP-fail

Kategori: Träning

Är så himla besviken över förmiddagens BP-pass. Ville verkligen ge den nya releasen ett nytt försök, hatar att ge mig, och såg att det gick ett pass på Fjoll-SATS no 1 Odenplan klockan 12 och trots att det inte är direkt mitt grann-gym drog jag på mig gallonstället och krigade mig dit.

När instruktören lite käckt sa att idag ska vi köra Bodypump 84 tänkte jag Jisses Madonna här har vi en snabblärd jäkel men redan i första låten sjönk mina förhoppningar ner till fotknölarna. Vad var det där för en varelse för det såg mer ut som ett asplöv som blivit korsbefruktad av Gunilla Persson och David Hasselhoff. Hon var helt galen! Och hennes teknik gick emot precis allt jag lärt mig innan. Brett grepp på stången på tricepslåten, gunga fram och tillbaka som en pendel i bicepslåten, vila på huk i knäböjslåten and so on.. Det slutade inte där liksom. Inga instruktioner innan övningarna utan liksom halvt efter. Detta resulterade i att man missade första övningen mellan varje byte, och som tur var hade jag hyfsad koll på vad som skulle komma ändå.

Jag kunde inte fokusera utan var bara förundrad över pinglan på scen som spratt ut i hopp och sparkar emellanåt, väntade bara på att hon skulle sträcka upp den seniga armen i luften och skrika "måntiara, förvandla miiig" - hon var ett enkelt inte på riktigt.

Ett tag tänkte jag att "om jag skiter i henne å försöker göra som jag brukar kan jag kanske bli lite svettig iallafall" men det gick absolut inte för så fort jag försökte "pekade" hon genom att ge av sig en skranglig frontkick och skrek "djupareeere, jag vet att du kan, meeeeera, jaaa jaaa jaaaaaaaaaa" och jag blev superdistraherad och superirriterad. Undrar om hon verkligen hade koll på vart hon var nånstans för i mina öron var hon någon helt annanstans.

Hon får därmed av mig noll av fyra toasts. Eller vänta lite. Hon kan få ett trött jävla formbröd för alla skutt och ryck hon hann med. Och för att förebygga allvarliga ryggskador kommer jag aldrig gå dit igen. Bra så.

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se