isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Fredag

Kategori: Allmänt

SÅ skönt att vakna upp utvilad denna fredagsmorgon. Har tagit på mig mitt bästa humör, tillsammans med mina tur-tights och en riktigt knallorange träningslinne, för idag känner jag för att sprida lite energi. Att man dessutom fick vakna upp med lönen på kontot gör ju inte denna novemberfredag sämre precis.
Det slog mig precis att vi faktiskt nu snart tagit oss igenom en av årets gråaste månader, och visst har det gått fort!
Nu är det julemys-månaden kvar, plus två grådassmånader vi inte behöver prata om ( dock två ypperliga månader att vässa formen under inför badräktssäsongen - det blir vad man gör det till.)

För att avrunda detta tomma inlägg tänkte jag bjucka på ett sjukt grått men snabbt frukosttips! Havregrynsgröt på mitt eget sätt.

Mät upp 1 dl havregryn och 2 dl vatten i en skål (obs inte av folie), salta efter känsla och rör om med en sked. Men ta för guds skull ut skeden för nu ska grynblandningen in i micron. Full effekt 90 sekunder. Under tiden hinner du sätta på kaffevatten eller förbereda din Nespresso om du är av den modernare kalibern. När microvågsugnen tjuter, ta ut halvgröten och rör om igen. In i micron, denna gång i 60 sekunder. Räkna till 30 och sen baklänges igen och sen är grötfan klar att garneras. Det är nämligen nu det händer. Toppa med MÄNGDER av kanel (ökar fettförbränningen), strö över en lagom dos linfrön (finns liksom ett linjärt samband med där mängd linfrön ligger på X-axeln och risk för akuta toabestyr ligger på Y-axeln).
Sist, om du vill stimulera mucklerna lite extra på gymmet efteråt eller bara bli lite extra mätt e äggvita något du kan röra ner. Finns en svinbra färdig äggvita på dunk på Matdax eller på Ica Kvantum i Liljeholmen. 
Sist av allt, häll på alpro soyamjölk (all annan smakar gammal trasa), luta dig tillbaka i soffan, sleva i dig geggan och NJUT!




 


Ps. Glöm inte att notera frisyren. Tog 8 timmar att gnugga fram och jag kallar den "Nest-Coiffure". Kom ihåg vart ni såg det först...

Ha en fin morgon mina vänner!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se