isasjosten.blogg.se

allt eller inget

God morgon mvh Arg Tant

Kategori: Allmänt

Efter att ha brottboxat mig igenom SL:s morgonrusning kan jag konstatera att denna bisarra situation tillhör ett av de få fenomen som kan göra mig ilsken. Den tar verkligen fram det hemskaste ur människor, men det tar sig i olika uttryck. Personligen beror min ilska och irritation på praktarslena runtomkring mig, inte på situationen i sig, för utan alla dessa fårskallar i rusningstrafiken skulle situationen faktiskt kunna vara - åtminstone - uthärdlig.

Såhär. 

- Det FINNS ingen komma med på tåget-garanti, det vill säga är tåget fullt så är tåget fullt, att pressa sig in i en vagn samtidigt som man armbågar en medpassagerare i ögat är alltså inte speciellt snyggt.

- Har du mot all förmodan pressat dig in och lyckats komma åt ett litet hörn precis vid dörrarna ÄR DET DIN FÖRBANNADE SKYLDIGHET att flytta på dig när andra passagerare ska ut. Ta ett steg ut och ställ dig på perrongen, jag lovar, du kommer på igen.

- Tillika, står du på perrongen medan tunnelbanefan snyggt snajdar in tar du platsen på sidan av dörrarna. Här gäller nämligen principen; släpp av innan du själv går på. Detta verkar vara VÄLDIGT klurigt att räkna ut för en majoritet av kommunaltrafikanterna.

- Att lukta död räv verkar ha blivit väldigt poppis, varför fattar jag inte. Huruvida det är viljan att leva i celibat eller dödslängtan som lockar vet jag faktiskt inte, men snälla, STÄNG MUNNEN isåfall. Att hosta rakt ut i trånga utrymmen borde man få samhällstjänststraff för. Typ plocka upp hundbajs efter oansvariga hundägare eller läsa sagor för kolinsjuknade människor med amputerade armar för att själva få smaka på samma medicin.

- Höger sida på rulltrappan är fritt fram att bara stå, men ta för guds skull inte ett kliv i vänster riktning, risken att du blir nertrampad (kanske av mig) växer nämligen markant i detta läge.

Kontenta; vett och etikett i kommunaltrafiken är minst lika viktigt som vett och etikett vid middagsbordet. Enligt undersökningar anser 90 % av svenskarna sig ha godkänt bordsskick, men att 90 % av svenskarna har ett godkänt kommunaltrafiksskick kan jag sätta mina finaste jeans på (att dom inte har alltså). Ibland undrar jag om det verkligen är i Stockholms tunnelbanesystem som jag spenderar timmar av min vardag, eller om det är i en djurpark som drabbats av inbördeskrig.

Och jag vet, nu generaliserar jag nästan värre än SD-grisen (nämner inga namn, vill inte riskera dagsböter för förtal eller något). Och ja, kalla mig kärringjävel men jag kan i alla fall stå för vad jag är - kommunaltrafikantsfientlig.



 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se