isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Inte så farligt..

Kategori: Allmänt

Att sitta och läsa, speciellt kurslitteratur, har en sövande verkan på mig, blir groggy och går på autopilot mot soffan och intar ryggläge minst var 30:e minut. Detta gör att min fysiska ansträngning de dagar jag är hemma och pluggar oftast blir lika med obefintlig och därför tvingar jag mig alltid ut på en PW eller till gymmet nån gång mitt på dagen, för att komma hem först till middagstid då det absolut inte går att plugga mer, man kan väl inte plugga på kvällen heller! Då ska man ju ta det lugnt, visst är det så?

Idag var tröttheten obotlig men jag tog mig till gymmet ändå. Tyvärr lite för sent för det var redan en hel del folk på gymmet, inte minst i fågelbenshörnet. Som ni vet brukar alla hantlar och skrivstänger rymmas på ett och samma område, ofta långt in i gymmet i ett hörn fullt av spännisspeglar. Speglar är inte mig emot, det är tvärtemot skitviktigt för man kan inte se med känseln om man står i rätt vinkel för att övningen ska träffa rätt, men det är så typiskt för jag tror inte jag är den enda tjejen som inte direkt trivs i ensam anslutning till testosteron-upphöjt-till-tusen-klubben.

Idag hade jag i varje fall inget val och jag hade sprungit 3 rundor på bandet och kände mig yrslig så ville verkligen krama lite armmuskler, så jag klämde mig in där i hörnan mellan två grabbar som säkert hette Don och Juan för de verkade ha käkat machochips hela veckan. Tog mina - i förhållande till deras (wow) STORA hantlar - mina små fjutt5kiloshantlar och började göra mina övningar utan att stånka och stöna och skrika som man tydligen ska göra i machohörnan. Men här kommer vi till det roliga -

Det var inte så farligt! Det var faktiskt inte alls så farligt, ingen verkade bry sig. Nu vet jag inte om det handlade om att jag såg extremt motbjudande ut i mitt svettiga hår och mascarasvidande ansikte eller om de helt enkelt var för inne i drömmarna om beach-överkroppen 2013, men det var en jäkligt skön upptäckt. Så brudar, tveka inte, ta för er och ta plats i fågelbenshörnan, det behövs.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se