isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Man måste leva lite också!

Kategori: Allmänt

...Det är ni med på va? Det är jätteviktigt, med dubbelbetoning upphöjt i trippelkvadrat.
Bara för att man vill ägna sitt liv åt träning och hälsa behöver man inte totalförbjuda andra delar av livet. Det får inte vara på bekostnad av att må bra alltså. Kan låta som en paradox, men det jag helt enkelt menar och vill lägga tyngd vid är vikten av att hitta en balans i tillvaron. Låter superklyschigt, jag vet, men det blir så himla tråkigt annars och framförallt löper man en betydligt större risk av att hamna i någon sorts osunt tvångsmässigt beteende. Av erfarenhet vet jag att gränsen däremellan är hårfin. När passionen övergår i tvång. Därför är jag extra uppmärksam och frågar mig själv varje dag.
Ibland ställer jag mig framför badrumsspegeln på morgonen och börjar dagen med att säga: "Nämen tjena Isa, fan vad du ser ut" sen börjar jag garva åt spegelbilden och svarar: "Men hur fan ser du själv ut på morgonen när du har stångbrottats med huvudkudden i åtta timmar?" Skämtåsidospår, onödigt, men kunde inte låta bli.
Vad jag menar är självklart att jag frågar mig själv varför jag väljer att leva som jag gör. Är det för min egen skull eller för någon annans och viktigast av allt, får det mig att må bra. Ärligt så.
Så till alla er träningsdårar där ute, glöm bara inte bort att leva. Livet är för kort för att låta bli att göra saker som får en att må bra. 
Kom ihåg det och ta mig på orden för tro mig, det är lättare att blanda ihop en passion med ett tvångsmässigt beteende än vad man tror.
Så: Ta hand om ditt lilla hjärta,
lyssna på vad kroppen säger till dig, 
och var snäll mot dig själv.
Du har bara en du, var rädd om det duet (låter knasigt men ni förstår).
 
Nu ska jag på mingelkväll SASSE network nätverk. Man kan ju inte BARA träna hela tiden...;)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se