isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Blomkålskaos

Kategori: Allmänt

Idag när jag skulle handla middag efter träningen så fick jag syn på en blomkål inne på Willys och jag tänkte att den skulle ju kunna sitta på sin plats med tanke på hur supersvag jag var på bodypumpen idag. Sagt och gjort, jag knatade hem och satte igång och började koka blomkålspuré. Jag kommer ihåg att min vän Dasha brukade göra det till oss rätt ofta förut och fick ett plötsligt sug. Sjukt nöjd var jag och jag hann till och med duscha samtidigt som blomkålen kokade. Jag älskar att multitaska så ni kan ju tänka er hur nöjd jag var när jag kom ut ur duschen och upptäckte att blomkålen hade kokat färdigt. 
Sen kom vi till problemet. Man kan ju inte göra blomkålspuré med bara blomkål. Som det smartskaft jag är hade jag totalt glömt att köpa grädde. Och vitpeppar. Och smör. Det enda som fanns i kylen var en trött skvätt sojamjölk och lite salt och svartpeppar. Eller saltet och svartpepparn stod förstås inte i kylen. Så tokig är jag inte.
Iallafall. 
Jag får väl improvisera tänkte jag. Vad skulle Morberg ha gjort liksom. Tog det jag hittade. Vitt vin, parmesan och.....sesamolja. Shit och K*K I did it again skrek jag när jag kom på vad jag hade gjort. K*K står förövrigt för Kärleksfulla Kamrater - ping mormor. Ha. Aldrig. Sesamolja. Till. Blomkål. Om ni inte vill lukta död utter i munnen förstås. Jag skiter i det där blomkålspurén. När jag tänker efter är puré ändå rätt ute. Jag nöjer mig med mina arton redbull som jag ska ha sällskap av inatt när jag ska nightgibba. Skämta. Nattplugga.
 

 
Bilden jag tog innan det urartade. Det var förövrigt alldeles nyss.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se