isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Det känns som att det fattas något

Kategori: Allmänt

Eftersom att jag befinner mig i ett flytt-C-uppsats-skolarbete-hemtenta-jobb-kaos har tidsbrist blivit ett om möjligt ännu mer naturligt inslag i mitt liv. När hälften av alla måsten kräver militärisk disciplin gäller det att hålla huvudet på skaft för det är himla lätt att råka göra något roligare än att sitta med flisor i röven och knappa på ett tangentbord. Tidigare har jag ofta smitit iväg från mina måsten under dagen och kört något träningspass någonstans i stan. Det har blivit till en vana och ett pass om dagen har ofta bytts ut mot två, ibland tre till och med, och jag har älskat känslan av att ha fått ut något mer av dagen än ångest över skolböcker, tentor och hemtentor. Tyvärr funkar det inte riktigt så längre. Jag liksom inget val. Vill jag överleva våren får jag stå ut med stjärtskav, påsar under ögonen och stressmage.
 
Ett pass om dagen, fem till sex dagar i veckan kan jag klämma in med lite tur, för just nu är den lilla tid jag får över lika värdefull som Oprah Winfreys bankkonto. Jag vet att det låter både galet, osunt och kanske omänskligt att träna mer för många, men alla är olika. Idag var det tisdags-GRIT:en som vanligt, och det var - precis som vanligt lika jobbigt och lika roligt på samma gång. Dessutom följde frans-Wanda med och det var himla kul. Men hon svettades för lite. Eller så svettades jag för mycket. Det tyckte nog Wanda för hon sa "Isa du droppar" när vi gjorde armhävningar. Yes. Jag droppar när jag gör armhävningar.
 
Men poängen i sängen är att det ändå känns som om det fattas något. Jag kan inte sätta fingret på vad. Det känns så konstigt att träna mindre. Myrorna kryllar i röven som aldrig förr och jag misstänker att jag kanske till och med skulle spara lite tid om jag kunde träna lite mer, för det kanske skulle få mig att kunna sitta still iallafall en timme åt gången istället för sex minuter. Vad jag vet är jag inte född med koncentrationssvårigheter men vem vet. De kanske kan växa fram med åldern. Eller så tränar man fram det. Knepigt det där...Just det! Ikväll är det Biggest Looser. På TV7 för de som inte vet. Första avsnittet sändes igår och jag är som vanligt hooked. Att få vara coach för deltagarna är och har varit mitt drömjobb sedan första avsnittet av det amerikanska Biggest Looser sändes 2004.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se