isasjosten.blogg.se

allt eller inget

En god fredag

Kategori: Allmänt

Igår vaknade jag arg som ett bi och tröttare än tjejerna på kundtjänsten på 3:s skadeförsäkringsservice. Och vet ni, såhär är det. Somnar man arg, då vaknar man arg. I förrgår somnade jag väldigt arg. Var mest sur och irriterad hela dagen igår och ber min omgivning om ursäkt för det. Det är vid såna tillfällen man ska hålla sig för sig själv så vid fyratiden på eftermiddagen sa jag adjö till allt som har med sällskap att göra och var för mig själv en stund. Tänkte att om jag vill vara glad imorgon (idag alltså) så måste jag somna glad, så jag gick en promenad, kände våren. Tänkte på allt som är bra och somnade faktiskt ganska så glad.
Imorse sken mitt flin nästan ikapp med solen och inte ens när jag gjorde en seriefigursvurpa blev jag det minsta arg. Äsch jag bröt inget och bättre att blåmärkena kommer nu innan man ska gå barbent tänkte jag bara och struttade vidare.
Sen bestämde jag för att göra något bra idag, och eftersom jag ändå har vilodag på fredagar passade jag på att gå och lämna lite blod, och vet ni. Man får bara lämna blod tre gånger per år, men om man fick lämna blod varje dag så skulle jag fasen göra det för det är så himla mysigt. Jag har sagt det förut, det är superenkelt men jag ska inte tjata mer. Det är var man och kvinnas val och pallar man inte så fine. Vissa har arslen som växer fast i stolsdynan så fort det inte handlar om en själv, vissa har blod och nålfobi (säger dom), och vissa har helt enkelt inte de fysiska förutsättningarna, Men. Man kan rädda liv. Här kan ni läsa om hur man gör. 
 
 
Till er som har nål och blodfobi. Varsågod och kolla. Det är inte så farligt, det går att öva bort.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se