isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Hur blir man egentligen starkare

Kategori: Allmänt

Har funderat på det där ett par veckor. Vissa dagar känner man att man skulle kunna lyfta en Magnus Samuelsson fylld med skit på axlarna. Att man studsar i benböjen och att ryggen skulle kunna dra ett helt flyttlass utan problem. Men vad trevligt, jag har äntligen blivit lite starkare tänker man och glädjs åt i ungefär en vecka tills käftsmällen kommer då man inser att den där styrkan man upplevde någon vecka tidigare bara var en ren tillfällighet. Idag var en sån dag. Benböjen blev inte så djupa och ländryggen började värka, mina triceps skakade och plyo-hoppen kändes både klumpiga och mesiga på samma gång.
Det efterföljande GRiT-Cardiopasset var ett av de topp tre jobbigaste någonsin, det var nästan dödsvarning och dags att ringa Fonus på den och då har jag ändå gått på några stycken.
Till och med bicepsköraren vi körde efter dubbelpasset var väldigt mycket tyngre än vanligt, och det kändes ju sådär när man ändå stannat kvar några gånger för att bli just - starkare.
Så. Jag behöver snilletips. Jag skulle hemskt gärna vilja bli lite starkare tills sommaren. Helst inte genom att variera träningen mer, för jag anser att den är tillräckligt varierande som den redan är, däremot är jag inte emot att testa nya grejer för det är bland det bästa jag vet.
Jag bangar heller inte på att lära mig några Einstein-övningar i gymmet som får musklerna att explodera, för såna har jag förstått förekommer i den tuffa hörnan. 
Bamsetjack går fetbort och att lyfta tyngre är ingen idé helt enkelt för att jag inte orkar.
Så - bring it. Jag vet att en del av er sitter på en hel del tricks.
 

Kommentarer

  • Martin säger:

    Håll i bara! Det kommer. Ska vi köra ett pass nästa vecka så kan jag visa lite tips? Orkar du ta dig till DD?

    2013-04-07 | 09:01:54

Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se