isasjosten.blogg.se

allt eller inget

iPhone 5, iPad Mini och SOMA

Kategori: Allmänt

Det sägs att när våren kommer ska man kasta ut det gamla och göra plats för lite nytt, så i helgen har jag införskaffat mig både ny telefon, en iPad mini och en helt ny träningsupplevelse, SOMA move. Den gamla vapendragaren och nödreserven 3G fick ge plats åt min nya fräsigare partner iPhone 5. Jag hoppas fasen att den sköter sig för att ha lyckats få tag på denna har varit en vansinnesfärd, med både tårar, panikångestattacker och rakblad. Nä. Men skämtåsido. Skaffa aldrig Tre:s försäkring med Aon, för de tar fan priset för årets mest värdelösa och otrevliga företag. Årets gasell fast i motsatt riktning.
Så nu hoppas jag innerligt på att min nya partner kommer vara mig till lags. Ryktet säger nämligen att den inte orkar särskilt mycket längre än en kolsjuk gammelgubbe, men det finns inte något jag kan göra åt saken. Glad är jag iallafall och inte minst för min nya iPad som jag fick med på köpet. Himla trevlig kille den där Emil alltså.
 
 
Så till träningsupplevelsen. SOMA Move beskrivs som en klass som utmanar kroppen med stora varierade djuriska rörelser, s.k "animal workout" med ett skönt flyt mellan övningarna. 
Beskrivningen av klassen får denna att låta som någon snuskig vuxenaktivitet direkt plockad ur "Fråga Olle-dokumentären" men faktum är att det är en helt oskyldig och väldigt trevlig gruppträningsklass, signerad SATS. 
 
 
 
 
Träning behöver inte alltid vara kräkträning och den här klassen var jobbig på ett perfekt skönt sätt. Sen har jag ingen aning om vem det var som ställde sig och hällde en hink med vatten över mig runt tjugo minuter in i passet, för plaskblött var det, men man hade liksom ingen aning om vart det kom ifrån. Om svett är ett mått på jobbighetsgrad måste det har passet varit rätt så jobbigt. Ett perfekt komplement till kräkträning och när jag tänker efter kändes det som att jag hade lite extra energi till Combaten idag. Måste vart SOMA:n...
 
Så tack till världens bästa instruktörs-Elin som drog med mig på klassen imorse, och tack till Tre-Emil som trollade med knäna och löste mobiltelefondramat så bra.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se