isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Spillit

Kategori: Allmänt

Jag har en kollega och vän som heter Magda. Vi brukar kalla Magda för "Spillit", just därför att hon spiller så ofta. När jag tänker efter är det ganska ironiskt att jag hakat på detta för jag spiller precis lika mycket själv. Det måste ligga i generna det där med spillning. När jag tänker efter spiller mamma rätt ofta. Hon får alltid en nerfläckad hylla när vi äter middag och ofta åker vuxenhaklappen fram (hushållspapper nerknölat innanför halsringningen), men bara när familjen är med. Själv dricker jag lika gärna som ofta ur petflaskor och takeawaymuggar, och minst lika ofta rinner det jag dricker rätt genom läppen. Jag börjar undra om jag är född med en missbildning eller råkat spontanpierca mig någon gång som jag inte minns för jag inbillar mig att jag har hål i underläppen. Hur jag än gör vill det jag dricker inte stanna i munnen. Iallafall inte hela klunken. I och för sig spiller jag inte bara när jag ska dricka. Ofta annars också. För att summera de senaste tre dagarna har jag skvätt öl över hela brallorna. Kladdat ner en hel bar med sockerlag, och lite grädde, hällt ut vin i hela träningsväskan och fått lukta gammal tantalkis under ett helt träningspass, spillt kaffe på det gråa linnet jag tränade i idag (bruna fläckar kan vara bland de äckligaste) samt sist men inte minst nu alldeles nyss hällt ut proteinpulver på mina mjukisbrallor och givetvis även mina strumpor. Tur att jag har tvätt-tid klockan 22.
Magda. Det är du och jag nu, härmed ger jag mig själv tredjenamnet Spillit#2
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se