isasjosten.blogg.se

allt eller inget

tekniktrubbel x a lot

Kategori: Allmänt

Hej mina vänner. Får återigen be om största möjliga ursäkt för frånvaron, men den förra veckan har varit omänsklig och även om flytt, packning, jobb och träning synkat lika bra som killarna i The Fooo har den tekniska biten inte riktigt velat samarbeta. Jag har flängt fram och tillbaka över stan som en svintaggad flipperspelskula, och tiden som jag har spenderat på strulet motsvarar kanske fem träningspass inklusive dusch och transporttid till och från gymmet. Vanligtvis tycker jag att jag är en ganska effektiv och framförallt snabb problemlösare men den här gången har problemlösandet gått i snigelfart. Kanske på grund av att det handlat om tekniska lösningar som gör mig allt annat än lugn, sansad och metodisk. Antalet AAHH med vrålrasp i sjuttiofem tusen decibel i min lilla lägenhet är oräkneliga och mina nya grannar tror säkert att det är en testosteronstinn karl med aggressionsproblem som är deras nya granne.

Att kunna koppla upp sig till internet är som vi vet en förutsättning för att kunna plottra ihop ett blogginlägg, och nej, bara för att jag passerat 25 har fenomenet "blogg-app" inte gått obemärkt förbi, men det hade ju underlättat om den här fenomenala appen inte hade buggat värre än vad Willy Björkman gjorde i Let's dance. 

Men. Imorse fick jag bukt med samtliga teknikstrul efter diverse samtal med Tele2-Andreas, DLink-Oskar och så min stackars husvärd Tommy. Han är nog lite trött på mig vid det här laget. Nu sitter jag här i en ny lägenhet med sproillans snabbt internet och tittar ut mot en rätt fräsig gata om jag får säga det själv till skillnad från de skitgråa höghus jag såg i förrgår när jag bodde i en lägenhet (som förvisso var ny och jättefin) men på platsen gud glömde när han uppfann Stockholm. Jag har alltså flyttat från jordens rövhål Valla torg  till lattemorsornas hemmaplan och kinakrogarnas högkvarter Hammarby Sjöstad.

Ehm just det. Alltså. Ber om ursäkt, men har flyttat och inte haft internet. Nog om det. Är tillbaks men måste återgå till C-uppsatsen. Hejhej.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se