isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Är det nu det händer?

Kategori: Allmänt

Det här har varit en märklig måndag. Imorse steg jag upp vid åtta, utvilad trodde jag. Sträckte på ryggen och gav ifrån mig ett manligt morgonskrål medan jag micrade gröten och satte på kaffevattnet. Åt frukosten men kände att något var kajko. Jag var inte trött som i morgontrött. Jag var fortfarande dödstrött. Gjorde ett försök att öppna datorn och googla lite teori till C-uppsatsen men jag hann inte ens in på Google innan jag låg i fosterställning med tummen i munnen ungefär. Tre timmar senare vaknade jag. Kände att det knorrade till i magen igen. Gjorde lunch. Åt. Gjorde ett försök att öppna laptopen igen. Somnade om. En timme senare tvingade jag mig in i duschen, ut igen. Satte mig och lyckades faktiskt öppna laptopen och hann till och med in på Google Scholar. Sen kom Jossan som är sjuk och hemma upp och la sig i soffan. Jag kämpade i tio minuter, men sen landade jag där med henne och sov i tio minuter till. Sen var det dags att packa väskan och åka till Wanda för att fixa till fransarna. Även om vi är världsmästare på att prata strunt hann jag även med att slumra till en stund där med. Jag har alltså nästan sovit i ett helt dygn. Misstänker att detta kommer att bli en lång kväll...
Hur som helst. Sen gick jag på Bodypump. Såklart. Det är ju måndag. Och idag kände jag mig faktiskt lite stark. Och jag tror inte det beror på att sanden har runnit ur vikterna för idag var jag till och med noga lyssna om det skranglade där inuti. Det kan visserligen bero på det energiöverskott som är resultatet efter allt skräp jag stoppat i mig under helgen i kombination med mina otaliga antal powernaps idag men det får mig ändå att undra om det kanske är nu det händer? När jag tänker efter är det typiskt att det är nu det händer, lagom till bytet till den nya releasen vilket innebär örfil och börja om på nytt ungefär. Men det spelar ingen roll, och jag är ändå glad när jag tänker på hur mycket starkare jag är nu jämfört med för ett par månader sedan. Trots att snön pissade mig i ansiktet hela vägen hem trotsade jag vädret och köpte färska jordgubbar på Coop. Det gäller att leva livet till det fullersta, som Maria Montazami skulle ha sagt.
 


 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se