isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Artros?

Kategori: Allmänt

Tydligen finns det en knäledsskada som är väldigt vanlig, som kallas Artros. Det beskrivs som knäsmärtor på nätterna och vid ansträngning. Under de senaste veckorna har jag haft ganska ont i knäna och försökt tänka på landningar och så vidare vid hopp och sånt under träning. Mina knän pekar lite inåt och jag tenderar att landa på insidan av fötterna och jag tror att detta har belastat mina knän. Så idag lekte jag egendoktor och googlade upp detta (vad vore livet utan Google), och vad jag hittade kan ni se nedan. Vad jag minns är jag inte överviktig, och gå ner i vikt har jag ingen lust att anstränga mig för att göra. Att träna mer är i mina kläder knappast möjligt, så vad fasen kan man göra förutom enbensknäböj och plyohopp? Kortisonkur går fetbort och en protes känns inte ens som verklighet. Jag behöver fler tips.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se