isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Blasten, dag 1

Kategori: Allmänt

Klockan är fem och jag har kastat in handduken för idag men satan vilken upplevelse. Dagen har varit sjukt intensiv men det har bara varit ren och skär träningsglädje rakt igenom. Eftersom båda mina träningspartners har bakdelar av stål och därför skulle inleda dagen med spinning valde jag att spara sätesmusklerna och istället gå på en NTC-klass. Visserligen vet jag inte om jag sparade in på ens en liten lilltåmuskel för klassen var galet jobbig men också sjukt rolig, så rolig att jag faktiskt funderar på att gå på den imorgon igen. Klass nummer två blev en till NTC-klass men den här gången med fokus på fight. Åsa som jag skulle gå med insåg att hennes knä inte skulle palla så som det stålarsel hon är smet hon iväg på en till spinningklass. Det gjorde inget, jag träffade en av mina favvo-instruktörer och teamade med henne och hennes kille på klassen som bestod av tre och tre- övningar. Klassen fick av mig dubbla tummar upp, sjukt jobbig som alla NTC-klasser. Efter klassen kände vi för lite nedvarvning och gick på Les Mills Bodybalance60. Kul för Sofie som instruerar Bodybalance och därmed är ett utnämnt proffs. Kul för Åsa också som fick se mig tappa balansen 19 gånger i diverse överakrobatiska övningar. Jag måste ändå säga att jag gillade releasen, och det ska bli kul att få öva på den när den väl släpps på Sats. Klass nummer fyra blev en spinning och jag har glömt hur jobbigt spinning faktiskt är. Det sög musten ur mina ben och vid ett tillfälle sa det tvärstopp och jag var tvungen att hoppa av och springa igång benen igen. Instruktören var norrman och bara det i sig genererade flera härliga (läs varma) skratt. Efter spinningklassen vek Åsa och Sofie av, jag gjorde ett halvtaffligt försök att delta på en ytterligare NTC-klass men efter halva klassen sa knäna att det var dags att pinna hem. Dessutom är det ju inte världskul att hänga runt ensam så jag lyssnade. Nu har jag kraschat hemma hos mina föräldrar. Mammas mat, tvättmaskin (förbrukade 4 linnen idag) och kanske lite kli på ryggen är precis vad jag behöver. Längtar tills imorrn. GRIT Strenght 8.30. Gotta love it. Tack och Godnatt

isasjosten.blogg.se