isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Bodypump och blommor

Kategori: Allmänt

Alldeles nyss kom jag hem från en överjävlig men överhärlig Bodypump. Nästan så jävligt att det känns pinsamt och därför blir jag lite småförbannad på mig själv men jag tror att det är exakt rätt medicin för att ta i lite mer och bli lite starkare. Bli lite smågrinig alltså. Just det. Hann köpa blommor påvägen hem.
Egentligen ville jag köpa tulpaner men de fanns inga fina, och dessutom vissnar de ju ungefär samtidigt som man hinner sätta ner dem i vasen så det blev en tantblomma men det funkar lika bra. Blommor som blommor sålänge det inte är Pelargoner eller Petunior typ. Nu ska jag städa lägenheten fin för imorgon kommer Jossan och Al hem. Jossan saknar jag ihjäl mig efter men Al behöver inte komma tycker jag. Han är rätt jobbig. Nu tror ni som inte känner Jossan säkert att Al är någon efterhängsen prick med en snabel mellan bena, eller kanske en hamster i bur, men där har ni fel. Al är inte det minsta manlig. Han är lång och ranglig och tjuter om nätterna. Faktum är att Al är en droppställning, som jag har känt ungefär lika länge som jag har känt Jossan. Han är återkommande, men oönskad om vi säger så. Så Al, du är välkommen att stanna i några dagar, men inte för många. Du får stå i hörnet i sovrummet och innan du kommer ska jag snickra ihop en dumstrut åt dig. Det kan du ha.
 
 
Välkommen hem-blomma och min middag nummer två. Kvarg, keso, fun light, de konstigaste frukterna man kan hitta i frysdisken på ICA, kanel, socker och gojibär. Kom ihåg vart ni såg det först.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se