isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Crosstraining på Odenplan

Kategori: Allmänt

Idag har jag tagit ut svängarna lite mer än vanligt. Efter combaten på St Eriksbron sprang jag till Odenplan, fast egentligen tog jag bussen, för att göra min kompis Emelie sällskap på en Crosstrainingklass på Odenplan, som tydligen ska vara lite halvgalen.
Det var två tuffa grabbar som höll klassen, den ena hette Platini och den andra tror jag hette Kim. Trots att klassen, som alltid på Odenplan, bestod av 99,45% kvinnor var det ingen sockervadd, rosa moln och nagelpyssel. Det var hårda puckar och fullt ös och framförallt gavs man möjligheten att ge sig själv en rejäl utmaning, eftersom vi jobbade under tid och inte efter antal repetitioner. I och för sig misstänker jag att det förekom en hel del fusk för jag kan inte för mitt liv förstå hur tanterna kunde göra squats med axelpress och burpees snabbare än mig. Jag har ju tränat massor på det. Antingen var det injicerat krut i damerna eller så måste de ha hört fel och gjort tio reps istället för tjugoen. Eller så är man helt enkelt sjukt vältränad om man bor vid Odenplan. Jag tror på antagande nummer två.
 
Om jag ska jämföra klassen med någon annan klass jag brukar gå på har jag en perfekt beskrivning. Ta en stor bunke. Stoppa ner en GRIT Strenght, 30 min, plus en GRIT Cardio, 30 min på det. Spä ut med diverse kroppsvätskor, med fördel svett och krydda med lite magsyra som letar sig upp i halsgropen. Vispa runt allt detta så att det blir extremflåsigt så har du en Crosstrainingklass signerad Platini och Kim (tror jag).
Detta gäller alltså endast denna klassen eftersom att Crosstrainingklasser inte går att generalisera. Instruktören utformar klassen och bestämmer intensiteten. Jag har varit på Crosstrainingklasser där jag har varit nära på att somna och jag har varit på Crosstrainingklasser där jag varit nära på att avlida.
 
Den här klassen, som går på Odenplan på tisdagar klockan 14 får en klar femma av mig (av fem toasts). Rekommenderas starkt för de som vill dö lite eller utmana sig själva till max. Det är då resultaten kommer, det vet ni va.
 
Skulle tagit en bild på mig och Emelie men vi var för svettiga. Fast egentligen glömde vi...men såg ut ungefär som på bilden nedan. Tredje duschen för idag. Ikväll är det GRIT Strenght. Har jag sagt att jag älskar att träna?
 
 
 

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Han heter Kim Bertoli :) och visste du att Platini är den som utbildar alla andra PT, just på crosstrainingpassen?! Fint skareva!
    Haha förövrigt var jag och Platini och handla på konsum efter passet.. Ögonen i nacken på den karl! "Du ska väl ha mer än avokado och keso?!" Han ska du ha med dig när du handlar mat! :)

    Svar: hahaha han var gullig. eller båda var sjukt mjuka. trodde jag inte innan passet.
    isasjosten.blogg.se

    2013-02-26 | 17:25:56

Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se