isasjosten.blogg.se

allt eller inget

En annorlunda upplevelse

Kategori: Allmänt

Nu är det slut på semestern, för ikväll börjar jag jobba igen. Det ska bli väldigt roligt faktiskt, och skönt att få dra på sig slithandskarna igen. Jag har mest känt mig som ett socialfall de senaste veckorna även fast jag varken går på bidrag, letar kuponger eller balkongröker. Eld i arslet som ni vet. Eftersom jag ska jobba ikväll ville jag träna på dagen istället, så gick på en alternativ Bodycombat på Odenplan. Egentligen gillar jag inte att träna på Sats Odenplan. Tycker det mest är en showoff och de känns lite som om man borde skämmas om man svettas och inte har nymålade naglar, och tänk vad dumt för jag svettas värre än en karl och har definitivt inte fräscha naglar för tillfället. Men men. Det är alltid lite spännande det där, att gå på klasser på främmande gym. Lite som första dagen på ett helt nytt jobb. Man observerar, tar in, lägger märke till normativa beteenden och försöker apa efter så gott det går. Så var det idag också. Jag gillade instruktören. Han var kul, och reko. Lite som min morfar fast kanske 30 år yngre. Däremot var jag något förbluffad över vissa av de saker några av deltagarna hade för sig inne i salen. En kille som såg helt normal ut för ögat höll på med någon slags golvmoppningsaktivitet. Mellan varje låt tog han sin svetthandduk under foten och spurtade runt i salen för att torka golvsvett. Gissa om han tog många varv runt mig? Ett tag tänkte jag att jag kanske borde hjälpa, eftersom jag svettades mer än vad jag tror att han gjorde. En annan försvann in i redskapsutrymmet i låt 3 och kom fram lagom till låt 7. Hon kanske hade ont i magen. Två var barfota och en tyckte om att ställa sig precis framför mig. Jag kanske flyttade mig i sidled 9 gånger och hur jag än försökte stod hon där, nästan demonstrativt. Vet inte vad Vasastanarna pysslar med, de kanske säljs dålig mat på Coop där bredvid. Passet var trots allt skönt, jobbigt, svettigt och roligt och det är ju det som räknas. Undra vilket gym jag ska testa nästa gång. Kanske Märsta. Det känns som att potentialen finns där.

isasjosten.blogg.se