isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Fredag

Kategori: Allmänt

Har klurat ut det där. Det är sjukt vad effektiv man blir med lite nervaktivering. Imorgon kommer ett gäng människor hem till mig. Eftersom att jag detta år fyller på helgen, vilket vanligtvis innebär arbetsvecka för mig var jag tvungen att klämma ihop kalasen på en och samma dag. Detta innebär att gänget som kommer hit är lite som en 200-gramspåse Matadormix från Haribo. Lite större än de vanliga småpåsarna och fylld med allt från segt och knaprigt, platt och runt, långt och kort, hårt utanpå men mjukt inuti och så sådana som är söta men sega rakt igenom. Eller det där sista kan vi glömma, känner nämligen inga sådana. Men vi kan säga såhär, åldersspannet sträcker sig mellan 13 - 86. Det blir spännande. Dock måste jag erkänna en sak. Jag är toknervös.
Trots att jag kom hem rätt så sent igår flög jag ur sängen med myrkrig i röven, tog två stora kliv bort till tvättstugan och två stora kliv upp i lägenheten. Idag ska det handlas, skalas, hackas, städas, tvättas, outfitletas och dessutom jobbas. Men det är lugnt, för med den hastigheten jag håller för tillfället borde jag både hinna virka en långklänning och kanske hinna springa till Haparanda och tillbaka med. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se