isasjosten.blogg.se

allt eller inget

God måndag

Kategori: Allmänt

Ibland får jag små-panik och känner att livet bara springer förbi mig. Idag är en sån dag. Solen skiner. Jag har pigga ben och knän som behöver mjukas upp. Jag är mätt i magen och sjukt nöjd över att lunchen jag förberedde igår bara tog två minuter att tillaga idag. För att jag skulle få lite extra tid över till hemtentan. Att skriva hemtenta är lika ångestframkallande som en dålig dejt, lika stressfyllt som Schweizisk folkmusik men framförallt av minst lika tråkig karaktär som vår Kung Carl Gustaf.

Motivationen ligger på minus trettiotvå tusen ungefär, och jag sliter mitt hår för det här går inte. Jag kan inte. Jag har ingen lust. Vanligtvis brukar jag kunna förlita mig på herr karaktär men han verkar ha tagit semester, kanske är han ute i solen och jobbar på brännan, vad vet jag. Jag får nog. Jag vill inte sitta här och få billiga Ikeaträflisor i arslet. Jag vill också ut i solen, och vem vet. Kanske ligger det någon stackare med bruten lårbenshals nere vid Årstaviken som behöver räddas. Bäst att jag går ner och kollar…

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se