isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Grit-körd

Kategori: Allmänt

God kväll! Blev alldeles nyss avsläppt av Nisse. Idag följde han med på GRIT Strenght-klassen som jag brukar vara med på på tisdagarna. Jag tyckte han behövde det, killen ska ju ändå köra svennebananklassikern i år och åka Vasaloppet om inte alls så många dagar. Då måste man tåla lite stryk. Och stryk fick han. "Det var ju som att gå in i väggen tio gånger om, man fick ju fan ingen luft" som han så fint uttryckte det i bilen efteråt. Och jag kan inte annat än hålla med. Ungefär så känns det fast på ett fantastiskt sätt. Hjärnan hänger inte riktigt med när det är som jobbigast och det är ganska skönt att få koppla bort hjärnkontoret emellanåt. Det är liksom en överlevnadsfråga stundtals. Kommer jag kola nu eller kan det verkligen vara såhär. Och så överlever man såklart, varje gång, och känner sig starkare än Kingkong efteråt. Så en liten stund senare sitter man där hemma vid köksbordet i ljusblå sidenpyamas och äter jordgubbar och lyssnar på Justin Bieber ungefär och tänker "gjorde jag verkligen det där nyss". Nu ska jag inte ljuga igen. Jag har inte sidenpyamas, och jag lyssnar faktiskt inte på Justin Bieber, inte idag iallafall. Däremot äter jag jordgubbar och dricker trippelstarkt kaffe. Plonkandet på C-uppsatsen ni vet... tjena natten.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se