isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Helgen i bilder

Kategori: Allmänt

I lördags jobbade jag som sagt långis. Dubbelpasset i Älvsjö innan jobbpasset var en klackspark i jämförelse. Fullsatt restaurang och en kock som tyckte att det var en bra idé att kasta in handduken och knata därifrån mitt under service med 60 väntande matgäster. Kan sammanfatta kvällen med tre ord. Baseballträ i röven. Trots detta löste vi situationen men jag kände mig som en levande död på vägen hem och jag tror att det tog ungefär tretton sekunder för mig att somna inatt.
 
 
Lugnet före stormen...
 
Idag har jag och Jossan varit och spaat lite på Sturebadet aka Östermalmstantsoasen. Vi har simmat med fula baddräkter, skrattat för högt i "restaurangen" och duschat med svindyra krämer. Säger bara: lyckan i att kunna ta HUR mycket balsam som helst utan att behöva oroa sig för att flaskan ska ta slut. Vi avslutade besöket med en snorkig "stretch och relaxklass". Det var vi och sju andra tanter. Man fick till och med olja som luktade lavendel i händerna, och jag har hört att det är tantvarning på just lavendelolja. att klämma lite för mycket chokladtårta med vaniljvisp innan en sär och svank klass kanske inte var helt genomtänkt men vad tusan. man kan ju inte betala massa och sen INTE äta. Det vore rena rama vansinnet chokladtårtan fick studsa några gånger och jag fick knipa lite extra men det var nittionio gånger värt det för den tårtan var så satans god. Utöver detta hade Jossan någon slags frustande valross bakom sig och jag skymtade ett buttcrack som hette duga framöver. Eller skymtade och skymtade. det var snarare en ofrivilig uppvisning centrerad i mitt synfält. Jag försökte vika av blicken men kände att jag riskerade en allvarlig form av nackspärr så det var bara att stirra. Här snackar vi heller ingen blygsam skåra. Detta var ett töjbart Mattisstup de-jätte-lux. Resultatet av klassen? En sönderbiten hand på grund av hysteriska skrattattacker och en ny finne på hakan. Kladda aldrig lavendelolja i ansiktet. 
 
 
 
Om man tittar tillräckligt noga kan man se ett en timmes färskt bitmärke där någonstans.
 
Trots att jag luktade sådär härligt spaigt så längtade jag efter att få träna lite på riktigt så jag åkte hem och tog mitt pick och pack till Liljeholmen för söndagsdubbeln - BodyCombat och BodyBalance och tänk. På Sturebadet kostar ett årskort på gymmet 20.500, och vad får man? Instruktörer som är så mesiga att man tror de ska blåsa omkull om man skulle få för sig att flåsa. Eh förlåt. Man får inte flåsa på Sturebadet. Dessutom verkar det råda svettförbud i lokalerna och prata, det får man absolut inte göra för då kan man störa. Här är det viskningsleken som gäller. På Sats får man faktiskt svettas, och flåsa och prata normalt. Dessutom finns ett par fantastiska instruktörer. Det är roligt. Efter dubbelpasset panikduschade jag och panikåt en fin-korv från Statoil on the go för att hinna till Tyresö för att kolla lite innebandy. Svett är hett och vem tackar nej till karlar med klubbor liksom. 
 
 
 
Puss och gonatt på er.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se