isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Livet i 180

Kategori: Allmänt

Idag är det lördag och både Litauens och Serbiens nationaldag. Det är dessutom Herbert och Gilberts namnsdag och mitt ex födelsedag. Grattis grattis. Ytterligare en arbetsvecka, skolvecka och träningsvecka har strax sprungit förbi och om man skulle jämföra hastigheten på de föregående låt säga sex veckorna med denna veckan skulle man kunna säga att förra veckorna har varit ungefär lika snabba som en rullator med en döing till förare medan denna veckan skulle kunna liknas vid en Citroën DS3 WRC med Sebastian Loeb bakom spakarna.
Veckan har alltså gått skitsnabbt, knappt så att man kan andas och äntligen kommer jag ihåg vilken rastlös själ jag är. Jag har njutit av att avverka jobb efter träning efter (okej jag ljuger nu) plugg på löpande band. Man behöver liksom inte fundera så mycket. Man vet vad man ska göra. Vakna, äta, plugga, jobba, träna, äta, sova, och så kanske några kisspauser emellanåt.
Dessutom gillar jag att jobba och jag älskar att träna så bortsett från plugg är det en ganska tacksam bubbla jag stängt in mig i. Just nu är klockan strax två, och idag har jag vaknat, ätit frukost, vart på favorit-dubbel-mördar-blod-svett och tårar-passet i Älvsjö och pinnat direkt till jobbet. Hej lördagspanna nu kör vi liksom.
Dock vet jag att det inte funkar att gå på autopilot absolut jämt, man måste ha tid för ingenting också. Det är minst lika viktigt, Men jag tror att man uppskattar "göra nada"-stunderna mer om de inte finns där lika ofta. För tillfället infaller min "göra-nada-dag" på söndagar, och om jag inte minns helt fel är det söndag imorrn. I och för sig ska jag göra någonting. Jag och Jossan ska på spadag på Sturebadet. Attans, kunde inte tänka mig något jobbigare...
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se