isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Magi

Kategori: Allmänt

Idag har vart en bra dag. Humöret har vart på topp och jag har vart på G trots ny blötsnö och ett seminarium som gav ungefär lika mycket att pussas med en vägg. Kom hem från GRIT:en i Marievik för ett tag sen och vet ni vad. Om man ska jämföra de senaste veckornas tisdagskvällar mot denna kan man säga att de inneburit dolk mot pulsådern medan dagens pass var som en pennudd mot låret. Visserligen sylvass men ändå. Först tänkte jag att jag tog för lite vikter på stången. Men det var ju precis samma som förra veckan och då var jag nära på att kaskadspy på både salsspegeln och Nisse och hjärtat var påväg ur halsgropen samtidigt som jag skvätte ner samtliga med-deltagare inklusive instruktör med mina våldsamma svettduschar. Men inte idag. Klart det var jobbigt. Såklart jag svettades, dock mindre än vanligt och jag kände mig inte lika utpumpad som jag brukar. Jag såg heller inga stjärnor och ville inte slå i något hårt. Ändå tycker jag att jag tog i precis lika mycket som vanligt och jag brukar inte vara den som fubbar eftersom fusk är det värsta jag vet. Nästan iallafall. Men jag tror att jag har knäckt koden. Jag tror att det är Plyon och Cardion och alla burpees och upphopp som ligger bakom. Shit alltså. Jag älskar Grit. Man kan alltså träna Grit för att bli bättre på annan Grit. Först nu fattar jag hur fantastisk den här träningen är. Jag tror nästan att det är den bästa gruppträningsformen som någonsin uppfunnits. Men såklart, som jag sagt förut. Lagom gör ingen starkare så såklart är det dags att lassa på stången nästa tisdag. Men att det skulle gå så fort? Kan man bli starkare på EN vecka? Magiskt, isåfall. Vi får väl se...
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se