isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Söndag.

Kategori: Allmänt

Jag tänker inte jinxa och säga att yes nu är våren påväg, men jag är minst lika glad som jag tror resten av Stockholm är för att solen hittade hit idag, för det har gjort min dag bokstavligt talat. Jag hade tänkt sätta mig med hemtentan (dessa eviga hemtentor) jag har fått imorse. Kände i vanlig ordning magen ropa hallå jag är hungrig men blev sur när jag märkte att havregrynen inte riktigt räckte. Brukar ha äggvita i gröten, och det är faktiskt inte så äckligt som det låter, det är typ gott, men i brist på havregryn blev den vanliga blandningen 1 dl havregryn + 1 äggvita istället kanske 0,35 dl havregryn + 2 äggvitor. Det blev inte gott. Det blev inte ens gröt. Gick och handlade så mycket mat jag orkade bära, inklusive havregryn och kände mig supervuxen med ett moget kylskåp, planerade middagar för åtminstone tre dagar framöver, och - hör och häpna! Hushållspapper. Det är vuxet. 
När jag var klar var det fortfarande fint väder så jag drog med mig hela familjen Sjösten Sandström ut till Drottningholm för söndagspromenad. Eller okej, mamma drog med oss för det var hennes idé, men det var jättehärligt. Det är inte ofta vi ses alla fem trots att vi bor så nära allihop, men familjehäng är underskattat har jag konstaterat. Lätt att ta det för givet när man bor så nära.
 
 
Annars? Träningsvärken från Botswana har attackerat min bakre halva och jag misstänker att den egentligen inte kommer från Botswana utan från gårdagens Bodypumprelease som inte är att leka med. Iallafall inte bicepslåten, och benlåten uppenbarligen. Har aldrig känt mig så baktung tror jag, men på ett bra sätt. Sitter för tillfället på golvet iförd ingenting förutom svettigt hår, sporttopp, ett par svettiga tights och en hatt jag fick för mig att prova. Ser förmodligen lika sexig ut som nakenjanne endast iförd sportsockor. Precis som det ska vara. Ju fulare, desto kulare. Ha en fin söndagskväll. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se