isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Söndagen i bilder

Kategori: Allmänt


 
Idag har jag och min bästis haft sport och kulturdag. En sport och kulturdag innefattar diverse aktiviteter som man antingen svettas av, eller lär sig något nytt utav. Vi började dagen med skridskoåkning runt sjön där Jossans föräldrar bor. Eller skridskoåkning sysslade jag ju inte med kan jag säga. Skridskogång är nog ett mer passande uttryck för det är tamej tusan inte lätt det där. Särskilt inte med hockeygrillor och baggyjeans. Skyller på baggyjeansen tror jag. För Jossan gick det desto bättre - men hon är ju också en före detta skridskoprinsessa och kan snurra lika många varv utan att sätta ner foten som jag kan göra vurpor. Hur som helst, en klart godkänt sportaktivitet. Svettigt var det, och det kändes både i vristerna och rumpan. Jag tror jag kan åka på lite träningsvärk lagom tills imorrn.
 
 
Efter skridskoåkandet åkte vi till Krökarängen, och Matdax för att titta på folk. Det är nämligen i Krökarängen det händer. Folk gnager på råa falukorvar, snattar som om det inte fanns någon morgondag och dumpar sina skor på torget. Jag gick bananas inne på Matdax. Allt kostade fem eller tio kronor (typ) och där inne fanns allt från Hello Kitty-dryck till Kokosmjölk av märket "Budget". Dessutom simmade rå fisk i tomatsås på golvet och hör och häpna! Det fanns parfym för tio spänn. Jag valde mellan "Casual Woman" och "Insomnia Woman". 
 
 
 
 
 
 
Vi gick loss som två galna hönor i butiken och tog allt som var billigt. Blodpudding för 1,95 kronor fick bli dagens absolut största fynd. Kalaset slutade på sex hundra spänn. Svindyrt. Det är något speciellt med det där Ikeasyndromet. Man lär sig liksom aldrig. 
 
 
Dagen efter blir jag alltid panikhungrig, paniksugen och paniktörstig. Man vet aldrig när men när paniken kommer är det - på riktigt - panik. Panikköpte Oliver som jag tryckte i bilen på väg hem. Panikdrack en cola inne i butiken. Men vad är det man säger? Nöden har ingen lag.
 
 
Innan Bodycombaten sprang jag in på Kicks och panikköpte en "ögon-anti-rynk-kräm". Jag måste nog vara detaljhandelns absolut mest tacksamma konsument. Jag: "Hej jag behöver en antirynkkräm för ögonen vilken rekommenderar du?" Expedit-tjej: "Den här krämen är bra, den inn..." Jag: "Bra tack jag tar den". Kan konstatera att det är dyrt att bli gammal. Sex hundra spänn för en liten burk rynk-kräm. Är det ett skämt? Tur att vi har tvåkronorsblodpudding i frysen. Det blir blodpuddingsvecka med andra ord. Bodycombaten gick...inte så bra. Jag var inte riktigt med. Huvet var någon annanstans och hur jag än försökte så sprang hjärnan iväg så fort jag hade hämtat tillbaks den. Men det gör inget, det var kul iallafall. Och man kan faktiskt inte alltid vara med i matchen.
 
 
 
Nu sitter jag med en mage som håller på att sprängas. Söndagsmiddagen blev en Palmyras och har ni inte varit där har ni missat Sveriges bästa kebab. Den ligger vid Årsta torg och människor från hela Stockholm vallfärdar till Palmyras, gärna på söndagskvällarna. Det var förövrigt därför vi flyttade till Årsta. För Palmyras alltså. Snart kommer Rebecca och Kajsa och dricker lite rödtjut med mig och Jossan. Sen vankas det 30-årskalas för min kompis Jonas. Helgen tar liksom aldrig slut.
 
Anyway. Simma lugnt. Andas tungt och glöm inte att äta gul snö. Det kan vara redbull vodka.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se