isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Tisdagstankar

Kategori: Allmänt

Sitter på bussen till skolan och är på bra humör. Funderar på hur länge min lunch ska hålla sig gul i väskan. Undrar även vart man köper de där bananskydden. De verkar ju fenomenala. Skulle behöva ett sånt. Tänker också på den rappa damen som jobbar på pressbyrån vid tekniska. Hon är kul. Hon brukar skratta åt att jag jämt glömmer mitt kort i kortmaskinen. Jag köper alltid kaffe och hon säger alltid "kaffe latte eller vanligt svart med mjölk" och jag säger alltid "vanligt svart med mjölk" och fnissar åt mig själv eftersom att det låter så fel som det bara kan göra. Efter att rappa damen har frågat om jag ska ha bulle till och jag i vanlig ordning svarat "nej tack bara bananen" brukar hon oftast stämpla två stämplar på mitt kaffekort och helt plötsligt känner jag mig som världens VIP-kaffeköpare. Idag frågade hon inte om jag skulle ha bulle utan sa helt naturligt "banan till kaffet" varpå jag svarade "oj den glömde jag nästan". Så vill ge min tisdagseloge till rödhåriga damen på pressbyrån idag. Hon får av mig guldmedalj i personlig vardagsservice.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se