isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Beautyfail

Kategori: Allmänt

Ni tjejer vet hur det är när man står där framför badrumsspegeln och bara inte kan låta bli att pilla lite på något i ansiktet som egentligen inte syns och så POFF så har man plötsligt ett aggressivt vulkanutbrott i ansiktet. Ni känner antagligen också igen er i hur man varje gång lovar att aldrig pilla igen, att man lär av sina misstag som det så fint heter. Som vi alla vet glömmer vi det där lagom tills nästa gång vi står där framför badrumsspegeln igen. Ska bara peta liiite. Och så var vi där igen.
 
Igår fick jag för mig att vaxa muschen. Ovanför läppen alltså. Tänkte när jag stog där att "aj satan vad ont det gör" men var samtidigt nöjd över att jag bet ihop och uttalade högt för mig själv det gamla talesättet: "Vill man vara fin får man lida pin". Bullshit säger jag. Jag måste ha blivit väldigt stark på sistonde, för det var ett sjuhelsikes ryck jag fick till. Så starkt att jag lyckades dra med mig det översta hudlagret. Jävla skit tänkte jag lite förstrött igår när jag såg den knallröda rodnaden precis ovanför vänstersidan av överläppen. JÄVLA HELVETES SKIT tänkte jag när jag vaknade imorse och såg den mörka sårskorpan som bildats över rodnaden som förövrigt inte är liten. Den är stor som fan och dessutom ännu mer svullen än igår.
 
Så i mitt försök att snygga till mig lite kan jag säga att jag gravt misslyckades och i fortsättningen kommer jag att föredra lite mustasch hellre än att se ut som en clown som fastnat med ansiktet i syltburken. Men detta har jag väl säkert glömt lagom tills nästa söndag...
 
Blir definitivt ingen bild på mig, det skulle vara alldeles för skämmigt men jag är ganska lik han här ovan med minusbetoning på den oranga kalufsen. Bortsett från det stämmer vi ganska väl överens.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se